Het belang van een nieuw interieur
Het grootste verschil tussen online en offline aankopen is de zintuiglijke ervaring
Het gevolg van digitalisering is dat een waarneming, door een zintuiglijke ervaring, voor de aanschaf van een product, aan belang wint.
Een winkel/showroom is nog de enige plek is waar we een product met al onze zintuigen kunnen ervaren.
Een fysieke ruimte creëert een toegevoegde waarde ten opzichte van het internet, cruciaal.
Een ruimte moet op de eerste plaats leuk, verrassend en goed verzorgd zijn met producten die aansluiten bij je doelgroep.
De dagen van statische ruimtes zijn voorbij
Ruimtes zijn net zo sterk aan verandering onderhevig als je product en dienstverlening, deze dienen op gezette tijden dan ook te worden aangepast. Het motiveert en prikkelt de klant om naar je winkel/showroom te komen en er meer tijd door te brengen.
In de toekomst moeten stenen winkels vooral een betere focus hebben, inspireren en een beleving voor alle zintuigen bieden. Het tot leven laten komen met verrassende elementen of impulsen voor de klant. Kijk daarnaast ook naar je assortiment: complimenteer je selectie core producten met items uit andere branches om een inspirerend thema te creëren. Er moet meer worden geëxperimenteerd, want niemand weet precies hoe een showroom of winkel er in de toekomst uit moet zien om succesvol te blijven.
Focus je op de behoeften van de klanten en presenteer hen passende oplossingen.
Hiermee kan een voorsprong op de concurrentie worden behaald, genereert omzet en klantenbinding.
Hoe mooi ook !
De menselijke factor in de vorm van competente, servicegerichte medewerkers wordt door veel afnemers gewaardeerd. Zonder goed personeel dat bezoekers inspireert en een prettig gevoel verzorgt, is zelfs de mooiste winkel de helft minder waard.”