Weissenbach Sneek

"Catalogi kunnen een krachtig medium zijn om de gunst van de afnemer/consument, mits juist vormgegeven."

- O.Weissenbach

De comeback van de catalogus

 

Ondanks twee decennia van e-mail en social media marketing is het gebruik van catalogi

sinds 2015 gestaag gegroeid.

Bovendien zijn de consumenten verrassend enthousiast over het ontvang ervan.

De respons van een catalogus is met 170% gestegen ten opzichte van 2004 tot 2018.

De effecten zijn niet beperkt tot de digitale achterblijvers die niet online gaan er zijn meer aanwijzingen dat millennials vooral geïnteresseerd zijn in catalogi die zij per post ontvangen.

 

Waarom catalogi nog steeds werken

 

Een catalogus onderscheidt zich in een steeds rommeliger wordende digitale inboxen en sociale media berichten. Omdat het een fysiek product is, kunnen ze lang nadat de e-mails zijn verwijderd in het huis van de consument of bedrijf blijven liggen, wat een top -of- mind bekendheid genereert onder afnemers en consumenten.

 

Creativiteit, esthetiek en empathie

 

Zijn de begrippen die goed vertaald dienen te zijn in de vormgeving van de producten of diensten, een essentiële voorwaarde om de aandacht van de lezer.

Hiermee kunnen concurrentievoordelen worden behaalt in een moderne e-commerce omgeving.

 

Catalogi kunnen een krachtig medium zijn om de gunst van de afnemer/consument, mits juist vormgegeven.

Samenvatting/vertaling O.Weissenbach

Bron: Harvard Business Review dd. 11-02-2020 by Jonathan. Z. Zhang



Weissenbach in Sneek zet creatieve en productieve kracht in om jouw plan te verwezenlijken. Want samen betrokken zijn bij de uitdaging om jouw idee te laten groeien geeft antwoorden.