De comeback van de catalogus
Ondanks twee decennia van e-mail en social media marketing is het gebruik van catalogi
sinds 2015 gestaag gegroeid.
Bovendien zijn de consumenten verrassend enthousiast over het ontvang ervan.
De respons van een catalogus is met 170% gestegen ten opzichte van 2004 tot 2018.
De effecten zijn niet beperkt tot de digitale achterblijvers die niet online gaan er zijn meer aanwijzingen dat millennials vooral geïnteresseerd zijn in catalogi die zij per post ontvangen.
Waarom catalogi nog steeds werken
Een catalogus onderscheidt zich in een steeds rommeliger wordende digitale inboxen en sociale media berichten. Omdat het een fysiek product is, kunnen ze lang nadat de e-mails zijn verwijderd in het huis van de consument of bedrijf blijven liggen, wat een top -of- mind bekendheid genereert onder afnemers en consumenten.
Creativiteit, esthetiek en empathie
Zijn de begrippen die goed vertaald dienen te zijn in de vormgeving van de producten of diensten, een essentiële voorwaarde om de aandacht van de lezer.
Hiermee kunnen concurrentievoordelen worden behaalt in een moderne e-commerce omgeving.