Weissenbach ontwerpt je huisstijl

DE WAARDE VAN BRANDING

Het blijkt dat emotie een grote rol speelt bij een aankoop beslissing. Dit betekent dat je waarde aan je product of dienst kunt toevoegen door hier goed op in te spelen. Door branding kan een merk of organisatie vertrouwen uitstralen waardoor deze sneller wordt gekozen. Je koopt sneller bij een bekend dan bij onbekend merk en je bent bereid meer uit te geven voor bekend ten opzichte van onbekend.

Een goed uit en doorgevoerde branding voegt dus waarde aan je product of dienst toe. Maak voor jezelf maar eens de vergelijking waarom koop je eten of drank van het merk A ten opzichte van B, terwijl bij het blind testen van de smaak deze vaak niet te herleiden is en A vaak duurder is dan B. Bovenstaand geldt eigenlijk voor alle aankopen, denk aan auto’s, bezoek websites etc.

Was in het verleden branding eigenlijk alleen weggelegd voor de grote merken en bedrijven vanwege de hoge kosten. Nu ook goed haalbaar voor kleinere bedrijven waarmee er mogelijkheden zijn om een eigen merk/verpakking in de markt te zetten i.p.v. het vermarkten van andermans merknamen.

ZELFS BIJ HET SPONSOREN VAN EEN CLUB LEG JE DE VERBINDING MET JE EIGEN PRODUCT/BEDRIJF. HET BLIJKT DUS DAT EMOTIE EEN GROTE ROL SPEELT IN HET MAKEN VAN EEN AANKOOPBESLISSING.
Conclusie

Door consequent en jarenlang goed en creatief te werken aan je merk creëer je vertrouwen bij je doelgroep en mag je rekenen op een vaste en terugkerende klantenkring.

Date:

Weissenbach in Sneek zet creatieve en productieve kracht in om jouw plan te verwezenlijken. Want samen betrokken zijn bij de uitdaging om jouw idee te laten groeien geeft antwoorden.