Weissenbach bedenkt je verpakking

In deze tijd is het strategisch wijs om te werken aan je eigen merk en daarbij verpakking i.p.v. wederverkoop.

Laat ons je voorlichten over je vormgeving en productie van verpakkingen in kleine en grote oplages, we gaan graag samen de uitdaging aan, wat houd je tegen!

Hieronder een artikel ter inspiratie, wel van een groot merk, maar als basis productontwikkeling vanuit lokaal vakmanschap.

Als het gaat om candy bars zijn we in Nederland niet echt origineel. Er is een ‘normale’ variant met melk chocolade, misschien eentje met witte chocolade en daar houdt het dan wel mee op. Nee, daar hoef je in Japan niet mee aan te komen. Kit Kat heeft daar meer dan 400 smaken. Denk aan wasabi, meloen of paarse zoete aardappel. Nu is de Kit Kat hier niet eens zo populair, maar daar is deze chocolade heeft meest verkochte product van Japan.
Niet gek dus dat de baan als smaakbedenker voor de nieuwe Kit Kat repen zeer gewild is. Yasumasa Takagi is de banketbakker die al ruim 50 smaken heeft toevoegt aan het assortiment door de jaren heen. Een goede reden voor Great Big Story om een mini-documentaire over de beste man te maken. Onder zijn leiding kreeg de receptuur een flinke make-over, waardoor nieuwe variaties mogelijk werden. Volgens Takagi moeten er zoveel mogelijk opties zijn om zoveel mogelijk mensen blij te kunnen maken. Dat is zijn uiteindelijke doel.

Bekijk hier het filmpje over de bedenker van Kit Kat smaken in Japan

 

Date:

Weissenbach in Sneek zet creatieve en productieve kracht in om jouw plan te verwezenlijken. Want samen betrokken zijn bij de uitdaging om jouw idee te laten groeien geeft antwoorden.